دستگاه هایدلبرگ

ماشین چاپ دیجیتال هایدلبرگ برای چاپ صنعتی

ماشین های ۴/۵ ورقی هایدلبرگ که به صورت یک رو و هفت رنگ چاپ می کند، بازار تولید چاپ را هدف قرار داده است. این ماشین برای چاپ تیراژ ۱۵۰۰ جعبه در هر بار مناسب است. نام ماشین PrimeFire 106 است و حاصل همکاری هایدلبرگ و فوجی فیلم است. فوجی فیلم موتور جوهر افشان دستگاه را می سازد و هایدلبرگ بدنه ماشین و نرم افزار را تولید می کند. دستگاه از مرکب های پایه آب که برای استفاده در بسته بندی های غذایی مناسب است بهره می برد.
پی یدرو انسا معاون ارشد هایدلبرگ برای تجهیزات دیجیتال می گوید: این دستگاه سازندگان جعبه را قادر می سازد تا در بازار رقابتی بسته بندی حاشیه سود خود را برای چاپ جعبه در تیراژ کم افزایش داده و در عین حال به مدل های تجاری جدیدی در بخش دیجیتال صنعتی دست پیدا کنند همانند دیگر بخش های صنعت چاپ از جمله چاپ تجاری، لیبل، بسته بندی و چاپ جعبه ، چاپ دیجیتال و سیستم های گردش کار دیجیتال نفوذ خود را گسترش داده و جریان های مالی جدیدی برای چاپ کار به وجود می آورند. علاوه بر جعبه از این ماشین می توان برای چاپ تقویم و جلد کتاب نیز استفاده کرد.
عرض چاپ این ماشین یک رو زن جوهر افشان ۱۰۶ سانتی متر و رزولوشن آن ۱۲۰۰×۱۲۰۰ Dpi است. سرعت دستگاه ۲۵۰۰ ورق در ساعت با حداکثر رزولوشن و ۴۵۰۰ ورق با رزولوشن های کمتر است.
بخش های اصلی این دستگاه که شامل قاب ها ، بخش تغذیه، تحویل، سیستم انتقال مقوا و دیگر موارد می شود بر اساس ماشین چاپ افست هایدلبرگ مدل XL106  ساخته شده است. موتور جوهر افشان دستگاه از هدهای مقیسا خاکستری سامبا (Samba) که توسط فوجی فیلم دایماتیکس ساخته شده، استفاده می کند اینها شبیه هدهایی هستند که در ماشین دوورقی  Jetpress  فوجی فیلم به کار رفته است. همه رنگ ها توسط یک درام بزرگ پشت سرهم روی کار نشانده می شوند و سپس توسط خشک کن ها خشک می شود.
پی یدرو انسا می گوید: موتور چاپ حاصل همکاری مشترک بین دو شرکت است. به همین خاطر همکاری هایدلبرگ به ویژه در زمینه کنترل پرتاب قطره ، الگوریتم ها جبرانی، همراستاسازی هدهای چاپی و عوامل دیگر برای عملکرد صحیح ماشین بسیار حیاتی است.
ماشین PrimeFire بهه طور انحصاری از مرکب های saphira  استفاده میکند. این مرکب مرکبی است که در ماشین Jetpress استفاده می شود کاملا متفاوت است. گاموت این مجموعه مرکب ۷ رنگ در مقایسه با مجموعه مرکب های چهار رنگ Jet press  بسیار گسترده تر است. این مرکب قادر است تا ۹۵% از گاموت های رنگ های پانتون را ارائه دهد.
میزان اتوماسیون دستگاه بسیار بالاست و از تجهیزاتی چون Present Plus  و Intelistart 2 که در ماشین XL106 نیز مورد استفاده قرار گرفته است بهره می برد.
از سیستم نرم افزاری هایدلبرگ به نام Prinect Press Contros  در ماشین استفاده شده و سیستم ورودی رایانه ای دستگاه Prinect Digital Front End  نام دارد که می تواند فایل های PDf  را دریافت کرده و آنها را پردازش کند. از جمله مزایای این دستگاه چاپ اطلاعات متغیر است . دستگاه با سه پیکره بندی متفاوت و سطوح مختلف گردش کار که شامل استاندارد با کارایی بالا و در آخر با قابلیت چاپ کامل اطلاعات متغیر است ارائه می شود. یک ی.نیت ورنی زنی که می تواند ورنی پایه آب با یووی روی کار منتقل کند به عنوان آپشن همراه با ماشین ارائه می شود.
پی یدرو انسا می گوید : اپراتورهایی که در حال حاضر از سیستم PrimeFire  استفاده می کنند معمولا همان اپراتورهای ماشین افست هستند که دانش اندکی در زیمنه فرآیندهای چاپ دیجیتال نیز دارند. بیشتر فرآیندها در این ماشین به صورت خودکار انجام شده و هایدلبرگ قصد دارد سیستم رابط کاربر این دستگاه را بر اساس نظرات و پست فرصت های مشتریانی که به طور آزمایشی از این دستگاه استفاده می کندد، بهبود ببخشد.
تعمیر و نگهداری این دستگاه تا حد زیادی به صورت خودکار انجام می شود. این دستگاه به صورت روزانه و هفتگی مورد نظارت و بازبینی اتوماتیک قرار گرفته تا یکپارچگی کیفیت چاپ حفظ شود. هر سه ماه یک بار نیز مهندسان هایدلبرگ به عنوان بخشی از قرارداد فروش از ماشین در محل چاپخانه بازدید می کنند.
قیمت مدل استاندارد این دستگاه سه میلیون یورو است . در حال حاضر دو دستگاه به صورت آزمایشی در چاپخانه هایی در انگلستان و آلمان نصب شده اند. عرضه تجاری این دستگاه در پاییز سال ۲۰۱۸ آغاز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *